Vse o savnah in savnanju

(Foto: Jupiterimages)

Kako pogosti naj bodo obiski savne, je odvisno od vas samih. Nekateri savno obiščejo priložnostno, za mnoge pa je način življenja. Če želite opaziti pozitivne učinke savnanja, morate savno obiskovati dalj časa.

Klasična finska

Temperatura v finski savni znaša od 60 do 80 oC, vlažnost pa od 10 do 35 %, odvisno od tega, koliko tekočine polivamo po kamenju. Löyly (finska beseda za polivanje kamenja) ima pri savnanju velik pomen, saj z njim dosežemo večjo vlažnost zraka. Vodi za polivanje pogosto dodajo eterična olja, nekateri pa kamenje polijejo kar s pivom, ker oddaja vonj po sveže pečenem kruhu.

Infrardeča

Poleg klasične finske poznamo še infrardečo savno, ki blagodejno vpliva na nekatere bolezni, aroma savno ter turško ali parno savno, pri kateri so temperature nižje, vlažnost pa veliko večja. Savni je mogoče dodati tudi vitalno barvno sonce; svetloba, ki jo proizvaja, blagodejno vpliva na vegetativni živčni sistem. Poznavalci trdijo, da rdeča barva poživlja ter aktivira srce in krvni obtok, rumena, ki je simbol sonca, zmanjšuje napetost in vpliva na delovanje sluznic, zelena pomirja in modra sprošča. Najbolje, da obiščete savno, ki ponuja vse to in se prepričate o blagodejnem učinku barv na telo in duha.


Postopno

Ko se savni privadimo, deluje protistresno in sproščujoče. Zaradi visoke temperature se zviša tudi temperatura telesa; učinek je enak povišanju telesne temperature pri boleznih - telo se tako obvaruje pred prehladom in gripo. Savnanja se je treba lotiti postopoma, kajti le tako bomo deležni vseh njenih koristi.

Vzemite si dovolj časa

Hitenje ne sodi k savnanju. Preden greste v savno, se oprhajte in s seboj vzemite brisačo; v mnogih savnah vam ponudili vse, kar potrebujete za savnanje. V savni ostanite, dokler se dobro počutite; če ste začetnik, bo dovolj že nekaj minut. Savnanju naj sledita ohladitev, najbolje s prho, in počitek. Nato postopek ponovite in v savni ostanite nekoliko dlje. Če vročine in savnanja niste vajeni, sedite na nižjo klop, kjer je temperatura znatno nižja kot na najvišji.

Veliko informacij o savnanju boste našli na spletnih straneh, o tej temi pa obstaja tudi precej literature. Če ste zdravi, zgolj prisluhnite telesu in se ravnajte po občutku. V savni ne tekmujte, kdo bo dlje zdržal v vročini.
Članek se nadaljuje »


Marko Hočevar

prof. dr. Marko Hočevar dr. med. spec. splošne in onkološke kirurgije

Postavi vprašanje

Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Pavle Košorok

prof. dr. Pavle Košorok dr. med. spec. kolorektalne medicine

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki