Kako pripraviti telo na poletje?

(Foto: Shutterstock)

Nekaj lepotnih nasvetov

Najbolje je, da si izdelate individualni program, prilagojen količini prostega časa, zmogljivostim denarnice, željam in potrebam. Izgovori "saj nimam časa", "to vse stane", "bom jutri" so samo stvar pomanjkanje motivacije. Zagotovo jo boste pridobili po tednu ali dveh, ko se boste bolje počutili in bodo že opazni prvi rezultati. Toda ne zadovoljite se z malim, saj do poletja lahko dosežete čudeže.

ZNEBITI SE NEKAJ KILOGRAMOV

...Dieta, ki je zagotovo učinkovita in zdrava, poleg tega pa še poceni, je ustrezno kombiniranje živil. Stvar je preprosta: med obroki naj minejo štiri ure. Ogljikove hidrate (kruh, riž, testenine, žitarice) lahko jeste skupaj s katerokoli zelenjavo; maščob in beljakovin (sir, jajca, meso, mlečni izdelki) ne jejte skupaj z ogljikovimi hidrati, ampak obrok dopolnite z zelenjavo, sadje pa uživajte na tešče. Poleg tega živila iz bele moke zamenjajte s polnovrednimi, bel kruh in testenine s polnozrnatimi različicami ter bel riž z neoluščenim. Pozabite na sladkor. Jeste lahko toliko, da ste siti, torej vas lakota ne bo preganjala. Dieta je primerna tudi za vse, ki ne kuhajo doma. Trud in vztrajnost bosta poplačana, vendar ne obupujte takoj, kajti prvi rezultati bodo vidni šele po treh do štirih tednih. Vsem, ki vas zanima tovrstno prehranjevanje, svetujem, da si podrobnosti preberete v knjigi Jem, torej hujšam.

Nekatera živila pospešujejo presnovo in so idealna pri shujševalnih dietah: ananas, beluši, šampinjoni. Pred vsakim obrokom popijte kozarec tople vode z nekaj rezinami ingverjeve korenine - ta napitek pospešuje prebavo in razstruplja, obenem pa je ingver afrodiziak.Na pomembnost pitja dovolj velikih količin tekočine nas opozarjajo vsepovsod! To naj bodo voda, naravna limonada ali zeliščni čaji - seveda brez sladkorja!

TRENING

Možnosti je veliko: aerobika, borilne veščine, tek na smučeh, ko nastopijo toplejši dnevi, pa tudi hitra hoja ali tek v naravi. Telovadite lahko tudi doma: izberite vaje, ki so namenjene krepitvi dela telesa, ki ga želite preoblikovati. Telovadite pogosto in opravite dovolj ponovitev: vsaj trikrat na teden po 40 minut. Pazite na pravilno dihanje, ki pripomore k ustrezni vadbi. Za telovadbo doma je potrebno veliko volje in vztrajnosti, saj vadite sami. Če vam to ne gre od rok, se vpišite k organizirani vadbi. Če se boste lotili fitnesa, naj vam strokovnjak svetuje število ponovitev in težo uteži ter vam pokaže, kako pravilno vaditi.

Tek, ko vam bo enkrat prešel v kri, odlično vpliva na vse telo in ga oblikuje. Joga, raztezanje in pilates poleg telesa "oblikujejo" tudi duha. Pri vseh vajah je pomembno pravilno dihanje, s katerim boste uspešno premagovali stres.
Tisti, ki ste za vadbo pripravljeni odšteti (precej) več denarja, poiščite pomoč pri osebnem trenerju fitnesa, ki vam bo sestavil individualni program, vas budno spremljal pri vadbi in poleg tega še spodbujal, kar je vsekakor zelo pomembno.

MASAŽA

Ročna masaža pripomore k "topljenju" celulita in zmanjšanju obsega kritičnih predelov. Po masaži je telo prekrvavljeno, koža pa lepša in bolj napeta. Vsak večer si vzemite dvajset minut za masažo: problematične dele masirajte s krožnimi gibi, v smeri proti srcu. Masaža naj bo toliko močna, da je še prijetna. Ne bodite prenežni. Uporabite olje, masirajte pa se s posebnimi valjčki iz lesa/plastike ali z gumijasto žogico. Masirajte se pogosto, vsaj trikrat na teden. Masažo lahko po želji kombinirate s proticelulitno kremo, gelom ali oljem, vendar to ni nujno. Najbolje bo, če boste uporabljali katero od olj, ki pospešujejo prekrvavitev.

Ročna limfna drenaža, če jo izvaja strokovnjak, daje odlične rezultate. Potrebna sta vsaj dva obiska na teden. Ker je na trgu veliko maserjev, obiščite preverjenega! Strojna limfna drenaža ima svoje zagovornike in nasprotnike. Idealna je v kombinaciji z body wrapingom (povijanjem telesa v folijo), potem ko ga namažejo s kremami, ki pospešujejo prekrvavitev in učinkujejo proti celulitu. Rezultati pri masaži, bodisi ročni bodisi strojni, so vidni po najmanj desetih obiskih. Priporočljivo je vzdrževanje rezultatov s tedensko masažo.

SKRB ZA KOŽO TELESA

Vsaka druga ženska med dvajsetim in tridesetim letom ima celulit, ki je predvsem odraz sodobnega življenjskega sloga. Po tridesetem letu je tanjša in bolj suha tudi koža na rokah in prsih, zaradi zmanjšanja količine elastina in kolagena se hitreje stara in potrebuje več nege. Piling, mleko za telo, masaže, prhanje s hladno vodo ... veliko je stvari, ki jih lahko mimogrede, brez velikih stroškov in porabe časa naredite za lepše telo in boljše počutje. Pred prhanjem si lahko zmasirate telo z masažno rokavico: začnite pri stopalu, po nogi navzgor, prek trupa in rok, nato pa po drugi strani navzdol do drugega stopala. S tem boste pospešili prekrvavitev in opravili piling, ki bo s telesa odpravil odmrle celice. Piling ali masažo z rokavico opravite enkrat do trikrat na teden, odvisno od tega, kako občutljiva je vaša koža. Pod prho si problematične dele telesa, kot so stegna in zadnjica, zmasirate z morsko soljo. Za prhanje uporabljajte blaga mila, najbolje na oljni osnovi. Ne pozabite na losjon, mleko, gel ali olje po prhanju. Nanesite ga na še nekoliko vlažno kožo.Posebno skrb namenite najbolj suhim delom telesa, kot so komolci, kolena in stopala. Namažite jih s hranljivo kremo ali vazelinom.

OBRAZ

Koža je utrujena od zime - suh zrak zaradi centralnega ogrevanja, hladne temperature zunaj, poleg tega pozimi manj pijemo in se manj gibljemo na svežem zraku. Koža je sivkasta in ne žari. Potrebni smo osvežitve!Predpogoj je čiščenje kože. Še tako dobra krema ne bo učinkovita, če kože ne bomo prej pripravili. Čistimo jo vsak večer in zjutraj. Za suho in občutljivo kožo je najprimernejše mleko za čiščenje, ki ga odstranite z mokro krpico ali vato. Tonik ne sme vsebovati alkohola; kožo mora vlažiti in pomirjati (aloa vera, melisa, vrtnica). Tonik koži povrne njen pH. Mešano kožo čistite s penami ali čistilnimi emulzijami, tonik pa naj ne vsebuje alkohola. Za mastno kožo so primerna čistilna mila iz tube. Toniki na alkoholni osnovi niso primerni niti za mastno kožo, saj bo prav zaradi alkohola proizvajala še več maščobe. Tonik naj bo dezinfekcijski, dobro pa je, da si obraz na koncu oplaknete s hladno vodo, ki bo zožila pore. Piling opravite enkrat na teden, če je koža občutljiva, ali največ trikrat na teden, če ni problematična.Maske delajo čudeže, pazite le, da jih boste nanašali na očiščeno kožo.

Koži priskrbite čimveč vlage, po tridesetem letu pa uporabljajte hranilno nočno kremo. Do štiridesetega leta ne uporabljajte preparatov, ki zavirajo staranje, ker lahko povzročijo alergije. Kreme za okolico oči ne vtirajte v kožo, ampak jo nanašajte z nežnim "tapkanjem". Okoli oči ne uporabljajte krem za obraz ali telo, ker pogosto vsebujejo sestavine, ki dražijo očesno sluznico. Uporaba olj v lepotne namene je stara že tri tisoč let. Sodobna kozmetika je lansirala "suha" olja, ki po nanašanju ne puščajo mastnega videza, marveč se hitro vpijejo v kožo. So učinkovitejša kot kreme, ker delujejo globlje. Uporabljajte jih občasno, ko opazite, da koža potrebuje dodatno nego, ali v kombinaciji s kremami. Celo za mastno kožo so priporočljiva olja, ki problematično kožo neguje in obenem razkuži.

STOPALA

Ko obujemo sandale in natikače, se na vse pretege trudimo, da bi bila stopala čim lepša. Za negovana stopala lahko veliko naredite pozimi. Tu in tam jim namenite posebno pozornost -privoščite si kopel za noge z morsko soljo in olivnim oljem, trdo kožo zmasirajte z gobo ali s posebnim kamnom, na koncu pa na stopala nanesite obilo kreme ali vazelina. Noge zmasirajte, preostanka kreme pa ne obrišite, ampak si nadenite bombažne nogavice in pustite kremo učinkovati do jutra. Nohtom prihranite lake intenzivnih barv, ki nohte obarvajo rumeno. Nanesite negovalni lak, če že ne morete brez njega. Nohte strizite s kleščami, naravnost, dolžina naj se ujema z robom prstov.

Naredite si lepotilni načrt za mesec, dva ali tri. Ukvarjanje se s sabo, pa čeprav le doma, bo dobro vplivalo na celotno počutje. Privoščite si, kar vam je všeč, in si prihranite hitre shujševalne kure ter ekspresno lepotičenje tik pred zdajci, ko bi že zdavnaj lahko bili vitki, urejeni, sijoči in zadovoljni. Če bi se le stvari lotili dovolj zgodaj!