Znanstveniki prvič razvili opico himero

• TK
  • torek, 17. januar 2012
(Foto: Dreamstime)

Na oregonskem Inštititu za primate so prvič združili človeške zarodne matične celice z opičjimi ter jih presadili v opičjo samico. Rok, Hex in Chimero so se razvili iz zarodka, sestavljenega iz več različnih genskih zasnov, in so prve opičje himere – individuumi, ki so sestavljeni iz genetsko različnih celic. Skupine celic v njihovem telesu vsebujejo kar šest različnih genomov, so odkrili znanstveniki. Cilj eksperimenta je bilo odkriti, ali imajo matične celice, ki so jih izolirali iz človeških zarodkov, potencial za regenerativno medicino in ali se lahko razvijejo v zrela ter funkcionalna tkiva in organe.

Po besedah znanstvenikov so v te namene uporabili celice iz tako zgodnje faze razvoja zarodka, da bi se iz njih še lahko razvil opičji zarodek, posteljica in druga tkiva, potrebna za življenje. Celice se namreč ne zlijejo, vendar pa ostajajo skupaj ter ustvarjajo tkiva in organe. Za potrebe preučevanja človeških nevroloških motenj znanstveniki že več desetletij opravljajo raziskave z mišjimi himerami. Tako lahko opazujejo, kako se razlikujejo genske strukture v istih razmerah in istem okolju. Z razvojem novih opic želijo še bolje preučiti nevrološke bolezni, saj smo si ljudje in opice po genski strukturi veliko bližji.

Andrej Repež