Gobe za boljši spomin

  • TK
  • četrtek, 09. maj 2019
Seniorji, ki so pojedli več kot dve porciji gob na teden, so za 50 odstotkov zmanjšali tveganje za razvoj blagega kognitivnega deficita.
Seniorji, ki so pojedli več kot dve porciji gob na teden, so za 50 odstotkov zmanjšali tveganje za razvoj blagega kognitivnega deficita. (Foto: Shutterstock)

Skupina singapurskih znanstvenikov je šest let raziskovala vpliv uživanja gob na možgane starejših ljudi. V raziskavi je sodelovalo več kot 600 ljudi, starih 60 let in več.

Seniorji, ki so pojedli več kot dve porciji gob na teden, so za 50 odstotkov zmanjšali tveganje za razvoj blagega kognitivnega deficita, za katerega je značilna pozabljivost, pa tudi motnje v govoru, pozornosti in orientaciji v prostoru. Čeprav so simptomi blagi, pomembno vplivajo na vsakodnevne dejavnosti ljudi. Blagi kognitivni deficit pogosto napoveduje razvoj demence, zlasti Alzheimerjevo bolezen. V letu dni jo razvije 15 odstotkov ljudi z blagim kognitivnim deficitom in kar 80 odstotkov v približno šestih letih.

V raziskavi so proučevali šest vrst gob, ki jih uživajo v Singapuru, ki pa so običajne tudi v naši domači kuhinji. Gre za šampinjone, bukove ostrigarje, šitake in zimsko panjevko, bodisi v sveži, sušeni bodisi konzervirani obliki. Izkazalo se je, da blagodejen vpliv na možgane zagotavlja ena do dve porciji gob na teden oziroma 300 gramov pripravljenih gob na teden, a znanstveniki sporočajo, da že manjša količina gob pozitivno vpliva na možgane, zato bi morali starejši ljudje gobe pogosteje uvrščati na svoj jedilnik.
Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Postavi vprašanje

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Vsi Viva strokovnjaki