Ublažite posledice sedenja

  • TK
  • petek, 20. marec 2020
Sključeno sedenje za mizo sprva povzroča manjše bolečine v hrbtu, a se sčasoma stopnjujejo.
Sključeno sedenje za mizo sprva povzroča manjše bolečine v hrbtu, a se sčasoma stopnjujejo. (Foto: Shutterstock)

V povprečju presedimo 7,7 ure na dan, vsakodnevno sedenje pa dela ogromno škodo našemu zdravju. Fizična neaktivnost je četrti najpogostejši vzrok smrti. Ker pa število »sedečih« poklicev raste, strokovnjaki svetujejo, da je dobro ukrepati, še preden opazite katero od navedenih težav.

Bolečine v spodnjem delu hrbta: Sključeno sedenje za mizo sprva povzroča manjše bolečine v hrbtu, a se sčasoma stopnjujejo. Med slabo držo se zategujejo hrbtenična vretenca, kar lahko povzroči trajne težave. Da bi med delom zravnali hrbet, obvezno uporabljajte tipkovnico, ki je ločena od računalnika, da niste sključeni nad njo. Tipkovnico si potem čim bolj približajte, tako da so komolci čim bližje telesu in sklepi iztegnjeni.

Bolečine v vratu: Sedenje pred računalnikom obremenjuje hrbtenico, saj držanje glave pod kotom 30 stopinj zahteva od tri- do štirikrat večji napor mišic, kot ko jo držimo pod kotom 90 stopinj. Zato je treba monitor nastaviti na pravilno višino, tako da je brada približno na sredi zaslona, zaradi česar bo vaš vrat v nevtralnem položaju. Premaknite monitor ali ga postavite na stojalo, da ne sklanjate glave.

Bolečine v nogah: Če nog dlje časa ne iztegnemo ali premaknemo, nas bodo sčasoma začele boleti mišice. Sprva blaga bolečina se začne stopnjevati, zato morate postaviti stol tako, da je nogam udobneje. Med sedenjem naj bodo stopala na tleh in kolena pokrčena in malo nad osjo kolkov.
Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Vesna Plevnik Vodušek

Vesna Plevnik Vodušek dr. med. spec. pediatrije

Vsi Viva strokovnjaki