Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kava? Čaj? Sladkor? Mleko?

Če si svoje vsakdanje kave ali čaja ne morete zamisliti brez dodatkov sladkorja, mleka ali smetane, na ta način dnevnemu vnosu kalorij dodate kar nekaj dodatnih.
Če si svoje vsakdanje kave ali čaja ne morete zamisliti brez dodatkov sladkorja, mleka ali smetane, na ta način dnevnemu vnosu kalorij dodate kar nekaj dodatnih. (Foto: Shutterstock)

Ste tudi vi med tistimi, ki si svoje vsakdanje kave ali čaja ne morete zamisliti brez dodatkov sladkorja, mleka in/ali smetane?
Pozor: na ta način dnevnemu vnosu kalorij dodate kar nekaj dodatnih. Oba napitka sta skoraj brez kalorij, če pa denimo kavi dodate mleko ali sladkor ali, še huje, oboje, dobite izrazito kaloričen napitek. Kar 68 odstotkov kavopivcev in 33 odstotkov ljubiteljev čaja je v raziskavi priznalo, da svojim napitkom dodajajo kalorične dodatke. V primerjavi s tistimi, ki pijejo »kavo brez«, so tisti, ki so kavi in čaju dodajali različne dodatke, vsakodnevno zaužili dodatnih 69 kcal, tisti, ki z dodatki pijejo čaj, pa 43 dodatnih kcal. Čeprav se to morda ne zdi veliko, pa postopno in neopazno prispeva k povečanju telesne teže.

Raziskava, v kateri so med leti 2001 in 2012 spremljali 13.000 kavopivcev in 6.200 ljubiteljev čaja, je pokazala, da kavi pogosteje dodajajo sladkor, mleko in smetano, čaju pa sladkor, med in polnomastno mleko. V obeh primerih največ kalorij predstavlja sladkor, sledi mlečna maščoba. Znanstveniki in nutricionisti zato svetujejo – pazite, kaj dodajate vsakdanji kavi ali čaju in če ne morete brez dodatkov, popijte skodelico kave ali čaja manj.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

kalorije

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.