Sedem navad za zdravje

  • TK
  • četrtek, 26. december 2019
Sedem zdravih navad, ki vam lahko izboljšajo in podaljšajo življenje.
Sedem zdravih navad, ki vam lahko izboljšajo in podaljšajo življenje. (Foto: Shutterstock)

Samo štiri slabe navade, ki so kajenje, pretirano pitje alkohola, telesna neaktivnost in premalo sadja in zelenjave, vam lahko skrajšajo življenje za kar 12 let. Viva pa vam prinaša sedem zdravih navad, ki se jih velja držati v letošnjem letu in vam lahko izboljšajo in podaljšajo življenje.

Omejite količino – to je zlasti nasvet zmernosti. Začnete lahko tako, da pustite nekaj malega hrane na krožniku. Najstarejši Japonci prenehajo jesti, ko začutijo, da so 80 odstotkov siti. Manj, ko jehrane, počasnejše se staramo, saj se z zmanjšanjem kalorij zmanjšuje tudi izločanje hormona T3, ki upočasnjuje metabolizem in pospešuje proces staranja.

Povečajte užitek … – v seksu! To je zabaven način, da izgubite znatno število kalorij, reden seks pa vam bo znižal krvni tlak, izboljšal spanec ter okrepil imunski sistem, srce in žilje.

Ugasnite TV – ne pozabite, da ljudje, ki gledajo TV štiri ure ali več dnevno, dokazano za 46 odstotkov povečajo svoje možnosti za smrt zaradi katerega koli razloga v primerjavi z ljudmi, ki v čarobno škatlo zrejo manj kot dve uri dnevno.

Družite se – ljudje, ki nimajoprijateljev in družine, imajo večje tveganje za bolezni srca. Osamljenost povzroča vnetja, ki so lahko pri sicer zdravih ljudeh enako nevarna kot visok holesterol ali celo kajenje. Pri starejših ljudeh osamljenost pogosto vodi v depresijo.

Pijte zmerno – v majhnih količinah je alkohol lahko koristen za naše telo. Ženske, ki pijejo en kozarec alkohola dnevno, in moški, ki spijejo dva, imajo manjše možnosti, da bodo zboleli za boleznimi srca. Vse, kar je več, povzroča več škode kot koristi.

Telovadite – redna telesna aktivnost je najboljši nasvet za vse, ki želijo dolgo, zdravo in zadovoljno življenje. Telovadba ugodno vpliva na celo telo, še posebej na srce, možgane in presnovo. Zmerna vadba, kot je polurni tek dnevno, dokazano zmanjšuje tveganje za različne bolezni srca.

Opustite kajenje – to bo dodalo življenju šest do osem let. Kajenje povzroča prezgodnje staranje ter povečuje tveganje za pljučne bolezni. Veliko boste dosegli že, če boste omejili to nezdravo navado.