Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Duhovni učitelj Vishwakanjalochanananda

Duhovni učitelj Vishwakanjalochanananda
Duhovni učitelj Vishwakanjalochanananda (Foto: Osebni arhiv)

Nekdaj je živel povsem običajno življenje. Rojen je bil v Splitu kot Ivan Pavković, odraščal je v ateistični družini, diplomiral inženirstvo ladijskega strojništva ter se zaposlili na ladji. A notranje hrepenenje ga je vodilo v duhovnost, v kateri je našel rešitev za tesnobo, strah, sumničenja in odgovore na vsa vprašanja …
»Vedno sem vedel, da nisem tak, kakor me vidijo drugi, niti nisem hotel živeti po njihovih pričakovanjih. Želel sem hoditi po svoji poti,« pripoveduje Swami Vishvakanjalochanananda iz mednarodne organizacije Bhakti Marga. Pri svojem delu ga vodi predvsem želja po pomoči drugim, vse pa opominja, da je naravno stanje naše duše, da je v ljubezenskem odnosu z božanskim. To je naše naravno in prirojeno stanje, v katerega premalo vlagamo.

Delujete v hrvaškem duhovnem centru mednarodne skupnosti Bhakti Marga, ki jo sicer sestavlja več sto skupin po vsem svetu. Skupnost je ustanovil vaš duhovni učitelj, Paramahamsa Sri Swami Vishwananda, ki živi in dela v duhovnem centru v Nemčiji. Temeljna načela vašega delovanja so ljubezen, potrpežljivost in enost. Kaj to pomeni?
Organizacijo sestavljajo ljudje, ki iščejo pomen življenja in izpolnjenje v Bogu. Poslanstvo mojega učitelja lahko skrčimo na en stavek – poskuša odpreti srca ljudem, da bi prepoznali in sprejeli božansko Ljubezen, ki je večna in prežema vse. Ljubezen, potrpežljivost in enost opisujejo pot oziroma cilj, kamor gremo vsi. Vsi smo povezani v dejstvu, da smo božji otroci in nismo ločeni otoki. Pravo stanje našega duha je Ljubezen (ki se razlikuje od ljubezni z malim l). Enost in Ljubezen lahko spoznamo samo skozi potrpljenje. To je tisto, kar manjka vsem ljudem. Vsi si želijo vse preko noči, nimajo pa potrpljenja. Zato mnogi v življenju ne uspejo doseči nič.

Večina ljudi si predstavlja, da je življenje v duhovnih centrih precej bolj umirjeno in lagodno, da je veliko lažje delovati iz notranjega miru, sočutja, ljubezni, v primerjavi z »običajnimi« ljudmi, ki se ves čas borimo s stresom, mrzlično hitimo, živimo v negotovosti …
To je iluzija. Življenje v duhovnem centru ni posuto z rožami. Izzivi so še večji, saj živiš s stotimi ljudmi in nikamor se ne moreš skriti ali pobegniti. Od tebe se zahteva in želi več. Ne gre torej za lagodno življenje, ki bi ti omogočalo duhovno prakso brez motenj in v popolni svobodi. Gre za pot odrekanja svojim egocentričnim željam, ponosu in vsemu, kar nam preprečuje, da bi duhovno rasli. Večina ljudi se temu ne želi odrekati in zato trpijo. Največji poudarek je na tem, da dajemo sebe drugim – navkljub sebi. Tu ni prostora za stavek »sedaj ti ne morem pomagati, ker bi raje meditiral, morda bom, ko končam, našel malo časa zate, če mi bo odgovarjalo.« Če nekdo potrebuje pomoč, spustiš iz rok vse, tudi najnujnejše zadeve, samo da si tam za drugega. V tem je tudi skrivnost doseganja notranjega miru in ravnovesja.

Kako pa jim pomagate? Katera orodja, tehnike dajete drugim za duhovno rast?

Nudimo številne, naj navedem samo nekatere. Om chanting (petje mantre om, starodavne besede z visoko vibracijo, op. a.) je ena od najbolj razširjenih skupinskih tehnik. V Sloveniji smo petje izvajali že v večini večjih mest in ljudje zelo hitro prepoznajo moč te zdravilne tehnike. Ljudi, ki so na samem začetku duhovnega potovanja ali pa jih duhovnost sploh ne zanima oziroma so morda ateisti, učimo preprosto meditacijo (Simply meditation), s katero je mogoče zelo hitro in učinkovito umiriti um, ponovno odkriti ljubezen v srcu in izkusiti notranje ravnovesje. Tisti, ki si želijo več in zavestno delati na sebi, izvajajo atma krija jogo. To je starodavna joga, ki deluje na globljih ravneh in pomaga odstraniti vse, kar ne pripada nam, razgrajuje karmo in prebuja ljubezen do Boga. Tisti, ki se pogosto počutijo utrujeni ali imajo težave z gibanjem, izvajajo babajijev pozdrav soncu (babaji surya namaskar), serijo enostavnih položajev, s katerimi se povečuje harmonija v telesu, prebuja energija, povečuje vitalnost ter znižuje stres. Izvajamo tudi mudre (jogo za roke), pojemo različne mantre, duhovne pesmi in še in še … Bhakti Marga ponuja celovit pristop za fizično, čustveno, mentalno in duhovno zdravje.

Sočutje, spoštovanje drugih, mir, strpnost so temeljne vrednote človeštva, po katerih vsi tako hrepenimo, a jih primanjkuje. Kako jih širiti?
Tako, da smo sami primer zanje. Ne moremo zahtevati od drugih, da so to, kar mi pričakujemo od njih. Če želimo mir, ga moramo sami dajati. Če želimo ljubezen, jo moramo sami nuditi. Če želimo spoštovanje od drugih, moramo sami pokazati spoštovanje do vseh, ne samo do tistih, ki so nam blizu. Ni druge poti.

Vse več ljudi odkriva, da prave sreče ni mogoče najti v materialnosti in da smisel življenja ni v kopičenju dobrin. Kako pa najti pravo ravnotežje med materialnim svetom ter duhovnostjo?
Res je, ljudje počasi ugotavljajo, da sreče ne gre iskati v materialnosti. Pot do popolnega spoznanja o tem je težka in dolgotrajna. Večina ljudi v svoj »duhovni bančni račun« vlaga zelo malo ali nič. Kako uravnotežiti oboje, to je večni boj, ki je edinstven za vsakega človeka, zato ni nekih temeljnih rešitev. Vsem, ki so globoko potopljeni v materialni svet, bi svetoval, da vsaj nekaj minut na dan namenijo sebi in svoji duhovni rasti. Nihče ne more reči, da nima 10 do 20 minut za sebe. Vsak mora sprejeti svoje dolžnosti in obveznosti, ki jih ima na tem svetu, a si ob enem ne sme pustiti, da bi ga povsem »pojedle«.

Večina ljudi je pogosto nezadovoljna, radi kritiziramo, iščemo napake v drugih ali okoliščinah ... Kako nam pri tem lahko pomaga duhovnost?
Duhovnost nam odpira oči v dimenzije človeka, ki se jih prej nismo zavedali. Beseda duhovnost pomeni živeti z ravni duha. Življenje nam je dano, da bi spoznali, kdo smo, in da vzpostavimo ljubezenski odnos, ki ga imamo mi kot duše z našim Stvarnikom. Živeti duhovnost pomeni živeti kot popotnik, ki ni navezan na tuzemske stvari, saj so minljive, vse nam dajejo le kratkotrajni užitek, hrepenenje po njih pa povzroča dolgoročno bolečino. Ko izpolnimo vsakodnevne naloge in dolžnosti, bi naš um in srce morala biti z Duhom oziroma z Bogom. To pomeni živeti duhovnost.

A ljudje težko spreminjamo svoje navade, miselne vzorce … Ima vsak dovolj potenciala za spremembo? Kako najti moč zanjo, kje iskati motivacijo?
Upira se naš ego. Naša duša hrepeni po srečanju z Bogom. Če smo preveč vezani na ta svet iluzij, ki je ves čas v procesu spreminjanja in je nestalen, ves čas samo lovimo meglo. Namesto, da bi pogledali iznad pojavnosti tega sveta in iskali, kar je resnično in pravo. Vsi imamo potencial, da se spremenimo. Bog, katerega otroci smo vsi, je v nas, spi v naših srcih. Samo zato, ker se ne obračamo Nanj, mislimo, da nimamo moči za spremembo. To pomeni, da še ne trpimo dovolj. Bolečina ja namenjena samo temu, da nas prebudi in nam pomaga doumeti, da ta svet ni naše trajno prebivališče in da se obrnemo k Bogu.

Ali obstaja recept za uspešen, srečen odnos med ljudmi?
Ja, to je, da v vseh vidiš Boga. Takrat vidiš dobroto, ljubezen in plemenitost v vseh in služiš drugim, kakor bi služil Bogu.

Duhovnost je dandanes postala pravi trg. Pred sabo imamo mnogo izbir, nešteta orodja, produkte, tehnike, ver in duhovnih učiteljev, ki naj bi nam (vsi) pomagali najti pravo pot … Kako se znajti v tej množici?
Tudi duhovni trg je zasičen, a če poslušamo svoje srce, nas bo vodilo na pravo pot. To je najbolj varna metoda. Če poskušamo zadovoljiti um in njegove zahteve, potem smo se znašli v labirintu, iz katerega ni izhoda. Srce nas vodi po mnogo lažji in varnejši poti. Ne smemo si tudi dopustiti, da bi dali moč strahu. Kjer kraljuje ljubezen, izginja strah.

Koliko so lahko po vaše prakse, ki izhajajo iz hinduizma, blizu zahodnim ljudem, kjer prevladujejo druge religije, drugi običaji?
Razlog, da meditacija in joga preplavljata zahodni svet, je v tem, ker je to danes potrebno. Obstajajo številne študije, ki potrjujejo dobrobiti meditacije in joge, tu ni dvoma. Ne vidim težave v tem. Sanatana dharma, ki je točno ime hinduistične vere naše organizacije, je sklop načel za pravilno življenje; ta načela so univerzalna. Kot je joga znanost o človeku, ki ne pripada samo enemu narodu, tako je tudi meditativno stanje pravo stanje notranjosti človeka, ki je vsem prirojena in naravna.

Sredi decembra bo Maribor in Ljubljano obiskal razsvetljeni duhovni mojster, že omenjeni učitelj, ki bo blagoslavljal (daršan) in nagovoril (satsang) udeležence. Kaj lahko ljudje pričakujejo?
Najbolje je priti brez kakršnih koli pričakovanj, a z odprtim srcem. Dobrodošli so vsi. Paramahamsa Vishwananda sprejema vse ljudi, takšne, kot so. Nikogar ne obsoja, niti nima pričakovanj. Pred njim ne moremo igrati. Tudi ni potrebno. Njegova ljubezen je brezpogojna. To naš um težko sprejme, ker smo se naučili, da ni človeške ljubezni brez pričakovanj. Zato vedno trgujemo z ljubeznijo in zato smo prizadeti. Pri brezpogojni ljubezni obstaja samo dajanje in zato takšno srečanje ni mala stvar. Srečanje s Paramahamso Vishvanando je srečanje s samim seboj. Daršan je trenutek, ko gledamo v Njegove oči in takrat dejansko zremo vase, v svojo dušo. On ne gleda v naš um, temveč v našo notranjost in odstranjuje blokade, tako da bi lahko izkusili vsaj malo božanske ljubezni, iz katere smo tudi sami stkani.


Društvo Bhakti Marga decembra vabi na blagoslov in nagovor razsvetljenega duhovnega mojstra Paramahamse Sri Swamija Vishwanande. Več informacij poiščite na spletni strani bhaktimarga.si.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

duhovna rast

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.