Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Odkrivamo skrivnost vitkih ljudi

Vitki ljudje vedo, kako se kosati s stresom na zdrav način.
Vitki ljudje vedo, kako se kosati s stresom na zdrav način. (Foto: Shutterstock)

Edina pot do trajne vitkosti so zdrave navade prehranjevanja in življenja, s katerimi boste brez težav ohranili želeno telesno težo. Da bi bili pri tem čim bolj uspešni, vam prinašamo navade ljudi, ki so večino časa zadovoljni s svojo telesno težo.

Postopne spremembe v prehranjevanju


Prvo pravilo zdrave teže - nikoli več na dieto! Najslabše so tiste, ki zagovarjajo nizkokalorični prehranski režim. Čim vam bo uspelo izgubiti nekaj kilogramov, se boste zelo verjetno vrnili k svojim običajnim prehranskim navadam in izgubljeni kilogrami se bodo vrnili vsi do zadnjega! Namesto tega je veliko učinkovitejši pristop, da korak po koraku spreminjate svoje prehranske navade in težite k temu, da večino časa jeste zdravo in uravnoteženo. Zlasti je pomembno, da si ne postavljajte nerealnih ciljev in želja, saj vam bo to samo vzelo pogum, namesto da bi vas motiviralo.

Vitkih ljudi pri hrani ne vodijo čustva

Nekateri ljudje jedo več, ko so pod stresom, potrti, vznemirjeni ali jim je dolgčas. Takrat pogosto posežejo po nezdravi, visokokalorični hrani. Ta hrana hitro in precej dvigne raven sladkorja v krvi, enako kot tudi razpoloženje, vendar le kratkoročno, saj temu kmalu sledi občutek krivde. Delati je treba na spremembi odnosa med čustvi in hrano. Namesto da v hrani iščejo uteho, vitki ljudje nanjo gledajo kot na nekaj, kar jim pomaga negovati telo, mu daje vitalnost in zdravje.

Vitki ljudje se bolje kosajo s stresom

Stres zelo negativno vpliva na celotno zdravje, zlasti na bolezni srca in ožilja, debelost in sladkorno bolezen tipa 2. Stres lahko znatno oteži nadzor nad apetitom in spodkoplje prizadevanje pri hujšanju. Vitki ljudje vedo, kako se kosati s stresom na zdrav način. Spijo od sedem do devet ur dnevno in vsak dan počnejo stvari, ki jih sproščajo. Med aktivnostmi, s katerimi čistijo svoj um, so joga, meditacija, učenje novih veščin, igranje, petje ali tek.


Za vitke ljudi je vsak dan isti

Če resnično želite ohraniti doseženo telesno težo, se ne veselite načrtovanih dni, ko lahko pojeste vse tisto, česar sicer ne smete. Vitke osebe imajo vsak dan enake prehranske navade in vsak njihov dan je bolj ali manj enak, vsaj ko gre za prehranske navade. En nezdrav obrok ne bo škodil, toda nikar ga ne načrtujte (in se ga predvsem ne veselite!). Denimo, če srečate prijatelja in si naenkrat zaželite pojesti burek, potem to tudi naredite, saj je majhna verjetnost, da vas bo potem preganjal občutek krivde.

Vitki ljudje imajo načrt in rutino

Zdrav življenjski slog temelji na rutini, saj telo v njej uživa. Jejte vsak dan ob istem času, da bi vzdrževali pravilno delovanje prebavnega sistema. Svoje obroke načrtujte pravočasno in zlasti ne, ko postanete lačni.

Dve super shujševalni zvijači

Želite shujšati, pa se težko odrečete okusnim grižljajem? Poskusite lahko z dvema zvijačama za doma in v službi. Prvi trik se skriva v dejstvu, da pojemo več hrane, če nam jo nenehno dodajajo, čeprav že zdavnaj nismo več lačni. To, da pojemo toliko hrane, kot jo vidimo, je mehanizem, ki ga psihologi imenujejo »naučeno zadovoljstvo«. Hrano si torej na krožnik naložite le enkrat, preostanek pa takoj umaknite iz zornega kota v hladilnik ali shrambo. Tako boste ustvarili čas, da se lahko vprašate, ali vam je »repete« res potreben.

Drugi trik se nanaša na prehranjevanje v službi. Čedalje več zaposlenih si malico naroča ali kupuje že pripravljene obroke. Tisti, ki naročajo lačni, pogosteje naročijo visokokaloričnen obrok, kot če hrano naročijo več kot uro in pol pred obrokom. To kaže, da če hrano naročate lačni in pripravljeni jesti, boste naročili »več kalorij« in nakazuje, da pravočasno naročanje daje večje možnosti, da ste manj popustljivi do sebe.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hujšanje

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.