Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Paleolitska dieta

Citiraj
Zdravo!
Že nekaj časa se govori o paleolitski dieti. gre za način prehrane človeka iz kamene dobe, ki naj bi imela za cilj predvsem zdravje, hujšanje pa naj bi bilo stranski učinek. V paleolitiku so bili ljudje predvsem lovci in nabiralci in niso še imeli domačih živali, prav tako pa niso ničesar pridelovali. to pomeni, da je ta način prehrane sestavljen iz zelenjave, sadja in mesa, rib pa tudi oreščkov. iz diete pa so izločene vse žitarice, vsi mlečni izdelki, stročnice, predvsem soja ter sladkor in sol. dieta naj bi bila primerna predvsem za ljudi s črevesinmi težavami.
zanima me, če ima kdo že kaj izkušenj s tovrstnim načinom prehranjevanja. koliko časa ste zdržali brez kruha? ali se oziroma po kolikem času se pozna na počutju? trenutno se poigravam s to dieto kakih deset dni in je brez testenin, ki jih obožujem, že kar težko doseči občutek sitosti pa tudi če gre za velikansko skledo solate iz različne zelenjave.
hvala za vse odgovore
poletni pozdrav
S
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
pa saj je vse lepo in prav, ampak meni je vsaka dieta le - dieta. Ki ima to slabo lastnost, da enkrat mine in takrat greš spet lepo po starem in praviloma gredo vse kile lepo nazaj. kaj pa dobra stara uravnoteženost pri hrani? Malo tega in malo onega, pa veliko gibanja?
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
roza čav, ravno to naj bi bilo drugače pri paleolitkski dieti, in sicer da naj bi bil to zdrav način prehranjevanja (dieta je tukaj v smislu odsotnosti boljšega prevoda iz angleščine, kjer diet pomeni prehrana). poleg tega, da ni omejena časovno, ker naj bi bila kao "for life" je razlika od drugih diet tudi v tem, da pri tej dieti ni prednostni cilj shujšati, ampak prej zdravo živeti...
prav zato me zanimajo izkušnje tistih, ki so morebiti dlje časa na tej "prehrani"
hvala in pozdravček
S
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
Meni se zdi paleolitska dieta samo ena od različic ločevalne diete pri kateri ločuješ beljakovine in ogljikove hidrate.
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
irena, prav imaš, toda v paleolitski dieti OH-jev skoraj ne zaznaš, sploh zato, ker jih ni v taki obliki, kot smo jih navajeni, torej kruha, testenin in teh ta osnovnih, tako da jih že zelo pogrešam (beri sanjam...). predvsem verjetno iz navajensoti se mi zdi, da so mi prav ti OHji dajali največji občutek sitosti, ki zdaj kar nekako manjka. verjetno pa se prav tukaj skriva korist iz tega načina prehranjevanja, namreč da se nikoli ne najemo prav do sitega (al kaj?).
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
A ni boljše jesti vsega po malem - čim bolj raznoliko in v normalnih količinah? Se mi zdi, da pri vsako dieti telesu nečesa manjka....
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
A, tako, dieta kot način prehranjevanja, ja, s tem bi se pa veliko lažje strinjala. čeprav, tako kot pravi Sandra, sama sem še vedno pristaš vsega po malem. čeprav pri meni velja bolj ko ne samo prvo, torej vsega, a ne po malem, ampak po srednje velikem.
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
V paleolitiku so se ljudje precej več gibali, kot se mi danes. Samo za info (in da se malo pohvalim): Danes sem na eni sami gorsko kolesarski turci pokuril reči in piši kar 6600 kcal (9 ur čiste vožnje). Če dodam temu še bazalni metabolizem med neaktivnostjo je bila moja dnevna poraba kar 7600 - kar je več kot kilo maščobne mase. P.S. Ne mislim, da bi morali delati take podvige, jaz sem ga zato, ker mi je bilo izziv nekaj prekolesariti - veliko bolje je, da gibanje vključite v dnevno dieto. Ampak vseeno. 9 ur aktivnosti tedensko ni tako malo, tudi za kurjenje 750 kcal na uro rabiš že kar nekaj kondicije ampak vseeno - tudi pri 9 urah malo bolj intenzivne hoje porabite za pol kile špeha kalorij. Redno gibanje z ustrezno dieto (ni pomembno ime, le da je dovolj uravnotežena in tudi usklajena z vašo aktivnostjo - danes so peli sicer prepovedani enostavni OH). Ne pozabite tudi, da se vam ob redni aktivnosti metabolizem izredno pospeši. Delal sem kar precej natančne meritve aktivnosti in vnešenih kalorij in nekako sem kar več teže izgubljal pri večji aktivnosti, kot bi ga po izračunih moral. Predvsem pa sem izgubljal predvsem maščobo (spomnim se, da sem šel v enem tednu kar 3 cm dol na trebuhu, brez da bi izgubil sploh kak kilogram).
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
Morda takrat niso poznali soje, stročnic, mlečnih izdelkov ... če pa bi jih, bi jih gotovo jedli ;))
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
živjo, oglašam se po dobrem mesecu paleolitskega prehranjevanja (pregrešila sem se samo dvakrat, enkrat s pico iz olive, drugič s pašto v Rimu) in mi gre kar v redu. res je sicer, da zahteva načrtovanje in priprava jedilnika malo več organiziranosti, ker pač ne moreš odpret hladilnika in si kaj namazat na kruh, ampak kilca je šla dol, ne da bi zato kaj "posebnega" naredila
Na vrh Sledi ZS Objavi
Citiraj
Se strinjam s Patricem, gibanje je v vsakem primeru boljše od diet in z njimi povezanim trplenjem. Človek lahko kilograme izgubi z vsakodnevno vadbo nizkega do srednjega napora (npr. FSU:140). Namesto vnašanja manj kalorij s hrano, raje “pokurimo“ kalorije z vadbo. Najpomembneje je poiskati obliko športne rekreacije, ki vam ustreza. Če nekoga bolijo kolena zaradi prevelike teže, naj plava. Če kdo ne mara sprehodov ali teka, naj kolesari.
Na vrh Sledi ZS Objavi