Kako lahko omilite ali odpravite menstrualne težave in PMS

Pri močni in boleči menstruaciji pomagajo 3 do 4 skodelice rmanovega čaja ali pa žlica rmanovega soka po trikrat na dan.
Pri močni in boleči menstruaciji pomagajo 3 do 4 skodelice rmanovega čaja ali pa žlica rmanovega soka po trikrat na dan. (Foto: Shutterstock)

Po nekaterih podatkih naj bi kar vsaka druga ženska imela težave pred menstruacijo in po njej. Sem sodijo nihanje razpoloženja, glavoboli, boleče dojke, pomanjkanje energije, trebušni krči in želja po določeni hrani ali pa njeno zavračanje. Morda se vam situacija zdi brezupno, vendar se vam z njo nikakor ni treba sprijazniti. Z nekaj manjšimi spremembami življenjskega sloga lahko tovrstne neprijetnosti precej omilite ali jih celo odpravite.

Ustrezna prehrana

  • Prehranska strokovnjakinja Gillian McKeith v knjigi You are what you eat (Si to, kar ješ) priporoča, da vsaj deset dni pred menstruacijo ne uživate mlečnih izdelkov, predlaga pa uživanje superživil, kot so spirulina, zeleno-modra alga ali klorela, ter matičnega mlečka.
  • Za boljše počutje pred menstruacijo so odločilni minerali, predvsem cink in magnezij. Na dan zadošča 50 mg cinka, ki ga v velikih količinah vsebujejo morska hrana, pšenični kalčki, bučna semena in aloja vera, ter 1200 mg magnezija, ki ga najdemo v neoluščenem zrnju, figah, mandljih, bananah, kakavu in semenih.
  • Menstrualne težave blažijo tudi vitamini, in sicer A, E in C ter večina vitaminov skupine B. Na jedilnik uvrstite več sadja in zelenjave, bogate s karotenoidi, jajčni rumenjak, polnozrnata živila, stročnice, pivski kvas, avokado in oreške.
  • Boleča menstruacija je lahko posledica pomanjkanja esencialnih maščobnih kislin omega 3 in omega 6, navajata avtorici knjige Zdravje je naša odločitev. Vsak dan uživajte laneno ali svetlinovo olje.
  • Pri krčih jejte več ananasa, ki vsebuje encim bromelain, v dnevih pred menstruacijo pa se je dobro odpovedati teinu in kofeinu.

Zelišča, na pomoč!

  • Gillian McKeith štiri dni pred menstruacijo in ves čas menstruacije priporoča uživanje pegastega badlja ali pitje čaja iz tega zelišča, saj uravnava raven estrogena. Pri bolečih prsih in splošnem hormonskem neravnovesju svetuje konopljiko.
  • Menstrualne bolečine učinkovito lajša ingverjev čaj s kamilicami. Popijemo do tri skodelice na dan.
  • Pri močni in boleči menstruaciji pomagajo 3 do 4 skodelice rmanovega čaja ali pa žlica rmanovega soka po trikrat na dan.
  • Pri zelo hudih krčih si pripravite čajno mešanico iz 60 g gosjega petoprstnika, 20 g cvetov mrtve koprive in 20 g kamilic. Dve žlički mešanice prelijte s skodelico kropa, pijte pa po eno do dve skodelici na dan.

Nad težave z dišavami

  • Za blaženje hudih krvavitev in krčev, kot priporoča Journal of Alternative and Complementary Medicine, revija za alternativno in komplementarno medicino, si vsak večer zmasirajte trebuh z mešanico olj: ki vsebuje po eno kapljico rožnega in kamiličnega olja ter olja muškatne kadulje, dve kapljici olja sladkega majarona ter po eno žlico mandljevega in oljčnega olja. Študija objavljena v omenjeni reviji je pokazala, da naj bi ta mešanica dišav zmanjšala krče za polovico.
  • Pri glavobolu in slabosti vdihavajte hlape dveh kapljic olja poprove mete in ene kapljice cipresine esence.
  • Bolečine omili tudi eterično olje jasmina, ki ga dodate kopeli ali vročemu obkladku, lahko pa ga tudi vmasirate v trebuh.
Članek se nadaljuje »


Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki