Tibetanske vaje pomlajevanja

1. S to vajo pospešimo pretok energije v telesu. Stojimo sproščeno in umirjeno, roke iztegnemo v odročenje, prsti so skupaj, stopala pa v širini ramen. Z zmernim tempom se zavrtimo v smeri urnega kazalca. Vrtoglavico nam lahko pomaga premagati trik – ko se začnemo vrteti, svoj pogled osredotočimo na izbrano točko pred nami.
1. S to vajo pospešimo pretok energije v telesu. Stojimo sproščeno in umirjeno, roke iztegnemo v odročenje, prsti so skupaj, stopala pa v širini ramen. Z zmernim tempom se zavrtimo v smeri urnega kazalca. Vrtoglavico nam lahko pomaga premagati trik – ko se začnemo vrteti, svoj pogled osredotočimo na izbrano točko pred nami. (Foto: Diana Anđelić)

Deset minut na dan za mladost

Pri petih tibetanskih vajah pomlajevanja gre za preproste telesne vaje, ki jih tibetanski menihi izvajajo že tiso?letja in so del njihove tradicije, ki se prenaša iz roda v rod. Ob pomo?i teh vaj in zdrave prehrane lahko, kot nas u?ijo mladostni tibetanski menihi, upo?asnimo proces staranja, si povrnemo vitalnost in življenjsko energijo, obenem pa z njimi telo o?istimo nepotrebnih snovi.

Postopoma in sproš?eno

Po zaslugi teh vaj se vsakdo, ki jih izvaja redno, po?uti veliko mlajšega in bolj zdravega. Izvajajte jih vsako jutro, brez sile in naprezanja, popolnoma sproš?eno in ritmi?no. Ker ta obred pospeši razstrupljanje telesa, se vaj lotite postopoma. Sprva vsako vajo izvajajte po trikrat, po tednu dni pa pove?ajte število ponovitev za dve – naslednji teden vajo izvajajte po petkrat in tako naprej, dokler ne pridete do enaindvajsetih ponovitev. Paziti morate le, da vsaki? opravite liho število ponovitev.


Vedno sledite ob?utku

?e vam bolj ustreza, lahko vaje ve? tednov zapored izvajate po petkrat, sedemkrat … Vsako stopnjo vaje izvajajte tako, da vam pri tem ne bo neprijetno. Med vadbo dihajte globoko in v enakomernem ritmu. Najbolje je vaditi na teš?e, lahko pa spijete kozarec mla?ne vode, ki ji po želji dodate sok sveže limone, kar bo dodatno pomagalo pri razstrupljanju in poživljanju telesa.

Za pozitiven za?etek dneva

Med izvajanjem se osredoto?ite na dihanje in izvajanje vaje. Naj vaje postanejo vaš jutranji obred ali meditacija za nov dan, s katero se boste osvobodili neustavljivega dialoga v mislih, dan pa za?eli s tišino in pozitivno umirjenostjo.

1.
S to vajo pospešimo pretok energije v telesu.
Stojimo sproš?eno in umirjeno, roke iztegnemo v odro?enje, prsti so skupaj, stopala pa v širini ramen. Z zmernim tempom se zavrtimo v smeri urnega kazalca. Vrtoglavico nam lahko pomaga premagati trik – ko se za?nemo vrteti, svoj pogled osredoto?imo na izbrano to?ko pred nami.

2.
Ležimo na hrbtu, na ravni in trdi podlagi. Dlani položimo na tla poleg nog.
Vdihnemo in glavo ?imbolj približamo prsi, nato dvignemo noge navpi?no navzgor (po možnosti z iztegnjenimi nogami). Zadržimo dih, nato pa glavo in noge med izdihom po?asi spuš?amo.

3.
 Sedimo na petah ali kle?imo, s spodvitimi prsti na nogah in vzravnano hrbtenico, dlani pa položimo na mišice stegen. Najprej glavo sklonimo tako, da se z brado dotaknemo prsi, nato pa glavo se nagnemo nazaj, da hrbtenico vleknemo. Med vdihom glavo in vrat po?asi potiskamo nazaj, med izdihom pa jo položimo na prsi.

4.
Sedimo na tleh, stopala so narazen do širine bokov, dlani na tleh ob stegnih. Nato sklonimo glavo na prsi, potem se z njo nagnemo nazaj in ko telo potisnemo naprej in navzgor vdihnemo. Naredimo most. Za trenutek zadržimo dih, potem pa med izdihom sedemo v prvotni položaj.

5.
Telo je v loku oprto na iztegnjene roke in spodvite prste na nogah. Med vdihom se opremo na roke in noge (pete ostanejo na tleh), medenico visoko dvignemo, glavo naslonimo na prsi in zadržimo dih. Med izdihom se spustimo in glavo potisnemo ?imbolj nazaj.

Šesti obred za preroditev telesa

Klju?na skrivnost tibetanskih obredov pomlajevanja naj bi bil zadnji, šesti obred, ki ne pomaga le obnoviti duha, temve? prerodi vse telo. To je spolna vzdržnost, ki energijo, ki bi jo namenili zanjo, preusmeri k doseganju višjih ciljev. To vajo izvajamo kjerkoli, kadar koli, vsakokrat, ko nas obide višek spolne mo?i, narava pa nam veleva, da jo sprostimo.

Stojimo vzravnani in izdihnemo ves zrak ter se po?asi sklonimo, da položimo roke na kolena. Iztisnemo še zadnji ostanek zraka. Spet se zravnamo. Dlani položimo na boke, se nanje ?vrsto opremo in potisnemo ramena navzgor. Trebuh potegnemo ?im bolj noter in prsi ven. ?im dlje ostanemo v tej drži. Globoko vdihnemo skozi nos, izdihnemo pa skozi usta ter sprostimo roke. Ve?krat globoko vdihnemo in izdihnemo. Ta obred ponovite trikrat.

?e se med izvajanjem po?utite šibki, ?e se vam vrti ali ob?utite slabost …, vajo izvajajte po?asneje ali pa prekinite njeno izvajanje. Po zaklju?ku vaj se za nekaj trenutkov ulezite na tla in se sprostite. ?e boste redno vadili vsaj mesec dni ter za svoje telo skrbeli tudi z ustrezno prehrano in gibanjem, boste kmalu opazili ob?utne spremembe psihofizi?nega po?utja. Telo bo dobivalo skladnejšo obliko, po?utili se boste naravnost prenovljeni in okrepljeni. Vsak dan se veselite in uživajte v novih ob?utjih in pozitivnih rezultatih!


Galerija

1. S to vajo pospešimo pretok energije v telesu. Stojimo sproščeno in umirjeno, roke iztegnemo v odročenje, prsti so skupaj, stopala pa v širini ramen. Z zmernim tempom se zavrtimo v smeri urnega kazalca. Vrtoglavico nam lahko pomaga premagati trik – ko se začnemo vrteti, svoj pogled osredotočimo na izbrano točko pred nami. Diana Anđelić

2. Ležimo na hrbtu, na ravni in trdi podlagi. Dlani položimo na tla poleg nog. Vdihnemo in glavo čimbolj približamo prsi, nato dvignemo noge navpično navzgor (po možnosti z iztegnjenimi nogami). Zadržimo dih, nato pa glavo in noge med izdihom počasi spuščamo. Diana Anđelić

2. Diana Anđelić

3. Sedimo na petah ali klečimo, s spodvitimi prsti na nogah in vzravnano hrbtenico, dlani pa položimo na mišice stegen. Najprej glavo sklonimo tako, da se z brado dotaknemo prsi, nato pa glavo se nagnemo nazaj, da hrbtenico vleknemo. Med vdihom glavo in vrat počasi potiskamo nazaj, med izdihom pa jo položimo na prsi. Diana Anđelić

3. Diana Anđelić

4. Sedimo na tleh, stopala so narazen do širine bokov, dlani na tleh ob stegnih. Nato sklonimo glavo na prsi, potem se z njo nagnemo nazaj in ko telo potisnemo naprej in navzgor vdihnemo. Naredimo most. Za trenutek zadržimo dih, potem pa med izdihom sedemo v prvotni položaj. Diana Anđelić

4. Diana Anđelić

5. Telo je v loku oprto na iztegnjene roke in spodvite prste na nogah. Med vdihom se opremo na roke in noge (pete ostanejo na tleh), medenico visoko dvignemo, glavo naslonimo na prsi in zadržimo dih. Med izdihom se spustimo in glavo potisnemo čimbolj nazaj. Diana Anđelić

5. Diana Anđelić

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Marko Hočevar

prof. dr. Marko Hočevar dr. med. spec. splošne in onkološke kirurgije

Postavi vprašanje

Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki