Menopavza: Kako okrepimo libido in si z naravnimi sredstvi lajšamo težave

Menopavza je splet fizioloških, psihičnih in življenjskih sprememb, ki trajajo približno od dveh do desetih let.
Menopavza je splet fizioloških, psihičnih in življenjskih sprememb, ki trajajo približno od dveh do desetih let. (Foto: Shutterstock)

Počutje in zdravje žensk v menopavzi sta odvisni od delovanja žlez z notranjim izločanjem in ravni spolnih hormonov, ki vplivajo na razpoloženje in krepijo libido. Bolj se zmanjšuje tvorba teh hormonov v telesu, hujše so težave in motnje. Kako si lahko sami povečamo raven spolnih hormonov v telesu in si z naravnimi sredstvi lajšamo to razburkano obdobje telesne in čustvene bibavice?

Menopavza je splet fizioloških, psihičnih in življenjskih sprememb, ki trajajo približno od dveh do desetih let. Običajni simptomi so utrujenost, vrtoglavica, strah, tesnoba, glavoboli, vročinski oblivi, nihanje razpoloženja, živčnost, razdražljivost, depresija, nespečnost in odsotnost želje po spolnosti.

Delovanje jajčnikov se zmanjša ali preneha, nožnica se zoži, še posebej v zgornji tretjini, bliže maternici. Velike in male sramne ustnice postanejo mlahave in se zmanjšajo. Pigmentacija ščegetavčka postane svetlejša. Bledijo tudi prsne bradavice, prsi se zaradi maščobe povečajo ali pa postanejo mlahave. Žleze z notranjim izločanjem začnejo slabše delovati. Če nadledvične žleze dobro delajo, ženske ponavadi nimajo tako hudih težav.

Blaženje težav z živili

Nekatere spremembe v ženskem telesu so deloma povezane tudi s prehranskimi navadami. Občutek toplote in pogostost vročinskih oblivov lahko zmanjšate, če se odpoveste živilom, ki grejejo: ostrim začimbam, alkoholnim in vročim napitkom, soli, kavi in čokoladi.

Ne uživajte velikih količin hrane v enem obroku, še zlasti ne mesa. To namreč zviša telesno temperaturo.
Pijte čim več tekočine, najbolje vode, tudi to blaži vročinske oblive. Za krepitev telesa in uravnavanje hormonov uživajte vzkaljena semena, zelenjavo, sadje, orehe, semena in ribe. Odpovejte se rafinirani hrani, sladkorju in živalski masti.

Pogosto uživajte izdelke iz soje, ki zmanjšujejo intenzivnost priliva krvi. Soja v zrnu in tofuju, sojino mleko in tempeh spodbujajo estrogensko dejavnost.

Uživajte zeli, ki vsebujejo naravne estrogene, denimo sladki koren, in živila, kot so mleto laneno seme, sončnična semena, sezamovo seme, fižol, grah, česen ... Priporočljivo je uživati tudi hrano, ki vsebuje bor, denimo grozdje, datlje, jabolka, hruške, rozine, slive, lešnike, arašide, orehe, mandlje in med.

Za spolno moč in ohranjanje duševne vitalnosti do poznih let uživajte cvetni prah. Hormoni v cvetnem prahu so naravni spodbujevalec z dolgotrajnimi rezultati brez kakršnihkoli škodljivih stranskih učinkov.

Redno pijte dober jogurt in kislo-mlečne napitke, ki upočasnjujejo izgubo kostne mase in ohranjajo trdnost kosti. Zoper osteoporozo uživajte sezamova semena in suhe nežveplane marelice ter čebulno juho. Kalcijevih tablet telo, ki nima estrogena, ne more izkoristiti.

Pomoč zelišč

Preprost recept zoper naval krvi v glavo je, da naribate pet jabolk in jih daste v tri četrt litra kropa. Tekočino odstavite za 10 minut in pijte trikrat na dan po dve skodelici eno uro pred obroki.

Pijte ohlajene čaje iz melise, mete in brezovih listov. Ti zmanjšujejo intenzivnost priliva krvi.

Notranji nemir in druge težave odpravlja rmanov čaj. Zvrhano čajno žličko poparite s četrt litra vode in namakajte kratek čas.

Čaj iz bele omele bi morale piti ženske za lajšanje težav v meni nekaj let zapored. Čaj pripravite s hladnim namakanjem. Zvrhano čajno žličko bele omele namočite v četrt litra vode čez noč, zjutraj rahlo pogrejte in precedite.

Hladne kopeli

Živčnost in razdraženost blažijo petminutne hladne kopeli s temperaturo 13, 14 stopinj Celzija. Vodna masaža zunanjega dela spolovila s hladno vodo nasploh blaži živčne motnje.

Nastajanje hormonov v telesu spodbujajo:

  • telesne vaje umirjene intenzivnosti, ki izboljšujejo razpoloženje, pospešujejo cirkulacijo v telesu in ga polnijo z energijo ter preženejo negativne misli in slabo razpoloženje;
  • terapije za utrjevanje z izmeničnim prhanjem s toplo in hladno vodo;
  • posti, ki trajajo od pet do 15 dni;
  • prehrana, ki vsebuje biološke aktivne snovi;
  • odpoved uživanju hrane po 18. uri;
  • čustveno ravnovesje.


Vzpostavite ritem

Vzpostavite jasen življenjski ritem. Ker telo ne deluje več tako dobro, se je priporočljivo držati bioloških ritmov. To pomeni, da uživate hrano v času dejavnosti želodca, da izločate v času dejavnosti debelega črevesa, da v primernem času počivate oziroma ste dejavni. Če teh ritmov ne upoštevate, telo naglo slabi, je nagnjeno k boleznim in se pospešeno stara.


Ostanite spolno dejavni

S staranjem pospešeno izgubljamo vodo v telesu, pri ženskah se naravno suši sluznica. Zaradi suhosti vagine lahko spolni odnosi postanejo boleči. V takem primeru ni treba, da se spolnosti odrečete. Reden spolni odnos z veščo predigro spodbuja naravno vlaženje nožnice in ohranja mišični tonus medeničnega dna. Uporabljate lahko različne kreme, olja in masti, pri roki je vedno lastna slina. Glede na stopnjo vzburjenosti se vagina vlaži sama od sebe. Pri veliki suhosti nožnice uporabljajte kreme na osnovi estrogena, ki zmanjša srbenje.

Najboljši recept pa je pogostejše ljubljenje. Več časa v predigri posvetite ljubkovanju. V takem primeru se bo nožnica dovolj navlažila. Izvajajte vaje za krepitev mišic medeničnega dna, ki prav tako spodbujajo obilnejše vlaženje.
Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Lara Pezdir Podbregar

Lara Pezdir Podbregar mag.farm. P3 Professional licenciran svetovalec

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki