Se pritožujete nad spomladansko utrujenostjo?

(Foto: Schutterstock)

Namesto da bi pomlad pričakali polni energije in vneme, skoraj vsak drugi človek v tem letnem času toži zaradi izčrpanosti in utrujenosti, potrtosti, oslabelosti, slabše zbranosti, razdražljivosti, brezvoljnosti in celodnevne zaspanosti. Kaj lahko storite, da boste premagali spomladansko utrujenost?

Kaj povzroča spomladansko utrujenost

Čeprav vzroki še niso povsem znani, se strokovnjaki strinjajo, da pomladno utrujenost povzročajo slabe zimske razvade, hormonsko neravnovesje in nihanje temperatur. Ker so dnevi daljši, telo izloča manj spalnega hormona melatonina. Tako spimo manj, zaradi česar se podnevi hitreje izčrpamo. Poleg tega se spomladi poveča tvorba endorfinov, estrogenov in testosterona, kar zelo obremeni telo in ga utruja. Slabše se počutimo tudi zaradi enolične zimske prehrane, saj uživamo hrano, ki vsebuje malo vitamina C, zaradi česar so konec zime zaloge tega vitamina v organizmu izčrpane.


Čas je za vitamine in minerale!

Zaradi pomanjkanja vitamina C se poslabša izraba kisika v celicah in tkivih, kar povzroči slabljenje obrambnih moči, posledica tega pa je večja obolevnost. Prav zato so v tem obdobju nastopi vrhunec epidemije gripe in drugih viroz. Poskrbeti moramo, da bo telo, utrujeno od enolične zimske prehrane in virusov, dobilo dovolj svežih vitaminov in mineralov.

V prehrano vključite živila, bogata z vitamini skupine B, magnezijem, cinkom in železom. Telo boste pomagali okrepiti tudi s koencimom Q10, znanim kot eliksir mladosti, ter z matičnim mlečkom in medom. Največ vitaminov in mineralov boste dobili po naravni poti – z uživanjem sveže iztisnjenih sokov, pivskega kvasa (skupina vitaminov B), alg, soka aloje vere ali soka ječmenove trave, pa tudi z uživanjem ekološko pridelane zelenjave in sadja. Uživajte spomladanske solate in mlade divje povrtnine. Pripravite si lahko tudi odličen čaj iz nekaterih cvetov in listov. Naberite mlade, nežne lističe breze, malin, robid, črnega in belega trna in jagod. Iz še svežih si skuhajte čaj.

Koencim Q10 vsebujejo brokoli, špinača, oreščki in morska hrana. Primanjkljaj vitaminov, mineralov in drugih snovi lahko nadomestite tudi z izbiro ustreznega prehranskega dopolnila, ki pa naj le dopolni jedilnik, saj ne more nadomestiti uravnotežene prehrane.

Ali ste vedeli?

  • Pomladanska utrujenost je najpogostejša vrsta utrujenosti.
  • Pomladanska utrujenost pogosteje prizadene ženske kot moške.
  • Pomladansko utrujenost bolj občutijo ljudje, ki so že sicer občutljivi na vremenske spremembe, ljudje s šibkejšim imunskim sistemom ter vsi, ki so slabše duševno in telesno pripravljeni.

Pavle Košorok

prof. dr. Pavle Košorok dr. med. spec. kolorektalne medicine

Postavi vprašanje

Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Vsi Viva strokovnjaki