Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Kako naj shujšam?


Vprašanje:

Pozdravljeni,

že nekaj časa bi želela izgubiti nekaj kilogramov vendar iz neznanega razloga ne vem, zakaj ne morem shujšati. Zato sem se obrnila na vas, da mi malo pomagate pri mojemu problemu. Visoka sem 162 cm in imam 60 kg. Predvsem me zanima, kakšen je pristop za izgubo točno določenega dela telesa - zadnjice in stegen? Kakšna prehrana je pravilna? Jaz mislim, da se temu posvečam že kar nekaj časa vendar se ti rezultati nikakor ne prikažejo. Sama veliko telovadim, vsako leto delam veliko aerobnih vaj, sedaj obiskujem fitness in vodene vadbe. Mogoče tudi malo pretiravam, saj hodim res skoraj vsak dan in ne pustim mišicam počitek. V fitnesu sem se malo posvetovala s trenerjem , ki  mi je  rekel, da imam glede mišic zelo dobro genetiko.  In vem, da so za kurjenje maščob potrebne mišice . Vendar  moji kilogrami ne gredo nikamor. Moj jedilnik je večinoma sestavljen iz beljakovin, sadja in zelenjave, jem zelo malo OH in se jim zelo izogibam. Moji obroki so majhni in probam vnesti vsaj 4 do 5 obrokov na dan, zajtrk je pri meni zelo pomemben. Pred kratkim sem tudi začela uporabljati proteinske napitke, ki mi služijo kot nadomestek dveh obrokov in regeneracijo mojih mišic po treningih. Sem pa tudi slišala, da je vzrok za preprečitev izgube odvečnih kilogramov lahko bakterija, ki se nahaja v predelih črevesja. Imam prijateljico, ki se je vrsto let trudila izgubiti kilograme in ni mogla vse dokler ni odšla na preiskave in odkrili bakterijo ter jo pozdravili. Sama imam probleme s prebavo, s krči v tebuhu in želodcu in se zato sprašujem, če je mogoče tudi kaj takega pri meni. Zato bi vas prosila, da mi predlagate, kam naj se obrnem , kako pristopiti k temu problemu, saj bi mi vaše mnenje res prišlo prav.

Hvala in lep pozdrav!

Odgovor:

Spoštovana,

zelo težko vam povem kje delate napako, ker ne poznam vašega jedilnika. Pogosto je tako, da so majhne napake tiste, ki povzročajo preglavice, čeprav na prvi pogled izgledajo nedolžno. Če sumite, da je za vašo težavo kriva bakterija predlagam, da obiščete vašega zdravnika, ki bo sum potrdil ali ovrgel. Moram pa reči, da v svoji praksi še nisem videla takšnega primera, ker je hujšanje skoraj vedno posledica urejene prehrane in nekaj gibanja.
Sama bi prej posumila, da je za vaše težave kriva neurejena prehrana. Izogibanje ogljikovim hidratom na dolgi rok, le redko prinese zadovoljive rezultate. Tudi nadomestki obrokov so vprašljivi.
Govorite tudi o težavah s črevesjem. Morda jeste premalo vlaknin (predvsem zelenjavne) -  vsaj 2 veliki porciji na dan in premalo polnozrnatih izdelkov. Hrana, ki vsebuje pretežno beljakovine v večini primerov ne vsebuje vlaknin, prav tako večje količine mesa povzročajo vnetja in se jih povezuje z resnim tveganjem za srčno žilna in rakava obolenja.

Približno tako bi moral izgledati vaš jedilnik. Primerjajte ga s svojim in odkrili boste kje so odkloni.

Zajtrk:
50g ovsenih kosmičev, jogurt in jabolko
ali
jajce, 50g polnozrnatega kruha in paprika.

Malica: sadež po izbiri, lahko banana.

Kosilo: 70g živila, ki vsebuje ogljikove hidrate, kvinoja, amarant, ajda, riž, testenine, kruh, krompir (tega lahko pojeste 300g)…,
solata in zelenjavna priloga. Zelo pomembno je, da pojeste vso zelenjavo!

Malica: lonček navadnega jogurta ali kefirja 3,5mm
ali
15 oreščkov.

Večerja: 150g ribe, kuhana blitva
ali
solata s 50g pršuta.

Če bi želela več informacij, se lahko oglasite na informativen, brezplačen pregled.

Veliko uspeha vam želim!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Aktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.