Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

Hujšanje pubertetnice


Vprašanje:

Pozdravljeni,

doma imam 13 let staro punco. Visoka je 170 cm, tehta pa 70 kg. Štiri-krat na teden trenira rokomet. Rada si privošči kakšno sladkarijo. Zanima me, kakšna teža je zanjo primerna in koliko naj shujša? Ker prihaja že v puberteto, ji njen trebušček, ki je malo večji, že ni všeč. Njen jedilnik je ponavadi takšen: zjutraj, predno gre v šolo za zajtrk poje kakšno sadje ali kosmiče ali jogurt... V šoli ima (okoli 10.00) malico, ki je zelo raznovrsna in dobra. Kosilo je v šoli (okoli 13.00). Na jedilniku imajo skoraj vsak dan juho, solato in glavno jed, ki jo sestavljata meso in priloga občasno pa tudi kaj zelenjave. Doma pred treningom pa včasih poje tudi kaj na hitro. Za večerjo (okoli 19.00) poje nekaj malega. Obe s hčerko se zavedava, da bi morala jesti več zelenjave, ker je skoraj nič ne poje. Problem je v tem, da ne mara kuhane oz. termično obdelane zelenjave npr. kuhane cvetače, brokolija, korenja, bučk, ohrovta....  Ali bi ji lahko tudi surova zelenjava pomagala pri njeni težavi?

Hvala za vaš odgovor in vaše mnenje.

Odgovor:

Pozdravljeni,

Težko bi vam povedala koliko bi morala vaša hči shujšati, saj ne poznam sestave njenega telesa. Številka na tehtnici pove skupno težo, ne pa količino maščob, mišic, vode… Najpomembnejša informacija za vas bi bil odstotek maščobe v telesu. Meritve se lahko naredijo s kaliperjem (kožna guba) v šoli, fitnesih, pri strokovnjakih za prehrano. Vsekakor ne bi priporočila resnega hujšanja, saj je hči premlada in ima lahko strogo hujšanje negativne posledice za njeno samopodobo in morda tudi zdravje.

Mislim, da sami že slutite kje se skriva rešitev. Hči mora jeti več zelenjave in najverjetneje zmanjšati količino sladkarij. Količina sladkarij, ki jih pojemo v enem dnevu in velja za »zdravo« je ena vrstica čokolade ali dva piškota…
Surova zelenjava je pogosto boljša kot toplotno obdelana, zato ste lahko okoli tega brez skrbi. Prednost zelenjave je predvsem v tem, da ima zanemarljivo energijsko vrednost, nas nasiti, z vlakninami niža glikemični indeks obroka in zagotavlja veliko vitaminov in mineralov.

Pozorni bodite tudi na to, da ji za zajtrk ne ponujate sadnih sokov, jogurtov, marmelad, čokoladnih namazov ali kosmičev (preverite prehranske tabele).

Vaša hči mora imeti 3 glavne obroke in 2 malici. Če ima v šoli za malico rogljiček in kakav, je to po energijski vrednosti bolj podobno kosilu. Vzemite si čas in za en dan preračunajte koliko poje. Čez dan naj bi pojedla okoli 8368KJ (2000 kcal) od tega okoli 20% maščob, 20% beljakovin in 60% ogljikovih hidratov. Orodje za preračunavanje lahko najdete na portalu OPKP opkp.si

Če boste imeli težave s preračunavanjem me lahko pokličete na 040 469 818 ali pa se oglasite na brezplačen posvet v naših prostorih na Valjhunovi 11 v Ljubljani.

Srečno!
 Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Aktiven

Mojca Cepuš, svetovanje o prehrani

Rekreacija Diete in hujšanje

Viva strokovnjak trenutno ni na voljo za vprašanja. Lahko si izberete drugega, ali pa poskusite kasneje.