Naravne rešitve za dobro spanje

Za zdrav sen potrebujemo primerno spalnico, v kateri mora biti mir.
Za zdrav sen potrebujemo primerno spalnico, v kateri mora biti mir. (Foto: Shutterstock)

Vas muči nespečnost? Predlagamo nekaj preprostih naravnih rešitev, ki pomagajo, da zaspite in se ponoči dobro spočijete.

Mirna spalnica za dobro spanje

Za zdrav sen potrebujemo primerno spalnico, v kateri mora biti mir. V njej ne sme biti nič hrupnega, bleščečega, dražilnega, niti rastlin, razen tistih, ki čistijo zrak, kot je kosmuljka ali zelenčica.
Pred spanjem sobo prezračimo. Spati je treba v zatemnjenem prostoru, da vas ne moti svetloba. Če vam sen ne pade na oči, podrgnite dlani, se nežno ujemite s palcem in kazalcem za ušesne mečice, jih držite tako od tri do pet minut in boste zaspali.

Primeren položaj

Vzglavje postelje naj ne bi bilo v kotu. Vsi koti namreč vpijajo energijo. Samo zaradi tega je lahko človek utrujen. Hkrati naj bi bila postelja z eno od stranic prislonjena na zid – to daje podporo in občutek zaščite.

Za ljudi, ki jih pesti nespečnost, je priporočljivo, da ponoči spijo z glavo proti severu, z nogami pa proti jugu. Če spalnica ne omogoča postavitve postelje v tej smeri, potem spite z glavo proti vzhodu. Energetski tokovi vam bodo pomagali, da se boste zjutraj zbudili sveži in spočiti.

Spanje na hrbtu spremeni ljudi v 'smrčače'. Najbolj priporočljivo je spati na desnem boku, ker v tem položaju srce in ledvice niso stisnjeni pod težo drugih organov.

Poleti in pozimi

Poleti je najprimerneje spati na lanenih rjuhah, ker hladijo, pozimi pa na volneni posteljnini temne barve, ki ogreva. Bombaž je nevtralen.

Če vemo, da se telo pri dihanju skozi desno nosnico ogreva, pri dihanju skozi levo nosnico pa hladi, to lahko uporabimo tudi pri spanju. Za hlajenje organizma v postelji, se moramo uleči na desni bok. To samodejno izzove dihanje skozi levo nosnico, kar pomeni hlajenje organizma. Desno nosnico lahko tudi zamašimo z vato – to poveča učinek hlajenja. Pozimi ravnamo nasprotno. Da organizem ogrejemo, ležemo na levi bok in zamašimo levo nosnico.

Trdna blazina

Potrudite se spati brez blazine. Blazina dvige glavo in otežuje krvni obtok v glavi, to pa pomeni tudi slabše dihanje in prehrano tkiv. Lahko pa postavimo pod zatilje tršo blazino v obliki valja, tako da sta telo in zatilje v isti ravnini. Vrat namestimo na blazino tako, da tretje in četrto vratno vretence mirujeta na njej. Sprva vam bo to neudobno, potem pa se boste navadili. Trda blazina ali valj popravlja položaj vratnih vretenc in odpravlja glavobol. Blazina mora biti v širini ramen. Izberite debelino, ki vam je udobna.


Toplota za dober sen

Postelja mora biti dovolj topla, da se lahko telo povsem sprosti. Za kakovosten sen je treba segreti noge in nos. Če to naredite, boste hitro in dobro zaspali. Pozimi noge dobro ogrejte, pokrijte se čez glavo.

Naši predniki so spali z nočnimi čepicami. To je primerno za starejše ljudi, ki imajo težave z ogrevanjem telesa. V starosti telo ustvarja malo toplote in ponoči se temperatura telesa zelo zniža. Nočne kape zadržujejo toploto, to pa pomeni kakovosten spanec, ki sprošča mišice.

O sanjah

Če imamo nočne more in pogosto sanjamo kače, zle živali, ki grizejo človeka, sovražne ljudi in druga bitja, to kaže, da organizem napada neka bolezen. Slabo znamenje je, če sanjamo, da plavamo v umazani vodi, se spuščamo navzdol ali padamo … Sanjanje umrlih sorodnikov naj bi kazalo na resna obolenja. Dobra znamenja pa so dviganje navzgor, letenje, prikazovanje zelo svetlečih krogel... Kažejo na krepitev zdravja. Smejati se v sanjah pomeni, da se osvobajamo od nečesa težkega.

Nekaj tehnik za dobro spanje


  • Ametist spodbuja spanje. Na enega od prstov leve roke si pred spanjem nadenite prstan z ametistom.
  • Ko ležite v postelji, z dlanjo zaprite nos in dihajte v dlan. Topel zrak bo zagrel predel okoli nosu, kar refleksno spodbuja sen.
  • Odkrijte se in ostanite tako nekaj časa, dokler ne začutite hladu v telesu. Nato se pokrijte – ogrevanje pod odejo bo spodbudilo spanje.
  • Pred spanjem napnite noge, potem pa ob noge položite termofor ali steklenico s toplo vodo.
  • Da se osvobodite misli, ki vas vznemirjajo, usmerite pozornost na dihanje in se brez naprezanja potrudite, da ga časovno podaljšujete. Enakomerno in počasi vdihujte in izdihujte. To pomirja, sprošča in spodbuja sen.
  • V mislih štejte od 100 do 1. Predstavljajte si, da so številke napisane s kredo na tabli in v mislih s krpo brišite številke.
Lara Pezdir Podbregar

Lara Pezdir Podbregar mag.farm. P3 Professional licenciran svetovalec

Postavi vprašanje

Vesna Plevnik Vodušek

Vesna Plevnik Vodušek dr. med. spec. pediatrije

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki