Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Na kaj morajo biti nosečnice poleti še posebej pozorne

Predvsem v visoki nosečnosti se ne oddaljujete preveč od porodnišnice, v kateri želite roditi. Vedno razmislite o tem, ali sta v kraju, kamor se odpravljate, v primeru nenačrtovanega poroda na voljo pomoč in ustrezno opremljena porodnišnica. Dopust načrtujte tako, da bo varen za vas in za plod.

Popijte veliko tekočine

Če ne zaužijete dovolj tekočine, lahko nastopijo glavoboli in vročična stanja. Voda omogoči, da telo lažje in učinkoviteje prebavi hrano, in pomaga črevesju, da se čim hitreje znebi odvečnih strupov. Poleg tega pomaga organizmu pri upravljanju s količino soli in sladkorja, s čimer prepreči, da bi se v telesu nabralo preveč zdravju škodljivih snovi. Posledično se zmanjša zastajanje vode, telo pa lažje uravnava raven sladkorja v krvi. Po zaslugi rednega vnašanja tekočine je lažje prenašati nosečnost, saj se telo bolje ohlaja, kar je v vročih dneh ključno za dobro počutje. Pijte čimveč vode (poleg tiste, ki jo dobite iz hrane, popijte še tri litre vode na dan) – tako boste zagotovili dovolj tekočine tudi ledvicam in se izognili urinskim okužbam, ki so pri nosečnicah še posebno pogoste. Voda je primerna pijača tudi zato, ker ni kalorična.

Zaužijte več manjših obrokov

V poletnih mesecih jejte predvsem lažje prebavljivo hrano: večje količine sadja in zelenjave ter veliko balastnih snovi, pektina in vlaknin. S tem boste zmanjšali tveganje, da bi si nabrali odvečne kilograme. Jejte večkrat po malem, saj se boste tako izognili dvigu kisline in slabosti. Izogibajte se uživanju surovega mesa, saj prinaša nevarnost okužb; gob, ker so težko prebavljive, obstaja pa tudi možnost zastrupitve; in morskih sadežev, kot so polži in školjke, saj so lahko pokvarjeni.


Bodite previdni pri pripravi hrane

Previdnost pri prehrani ni odveč, saj v nasprotnem primeru hitro pride do težav, kot sta driska in bruhanje. Jejte samo kuhano, dovolj pečeno in pakirano hrano. Sadje in zelenjava naj bosta primerno ohlajena in dobro umita pod čisto tekočo vodo. Vsake prebavne težave ali slabost namreč lahko porušijo ravnovesje v telesu, to pa ni dobro ne za nosečnico in ne za plod. Driske lahko izčrpajo organizem ter zmanjšajo količino elektrolitov in rudnin, ki jih potrebuje organizem. Tovrstne težave povzročijo dehidracijo, ki škoduje telesu.

Čim manj se izpostavljajte soncu

Kar zadeva izpostavljanje soncu, veljajo za nosečnice enako pravilo kot za vse ostale. Soncu se izogibajte med 10. in 16. uro. V nosečnosti lahko pride tudi do čezmerne pigmentacije: peg na obrazu, trebuhu in drugod po telesu. Sončni žarki to še okrepijo, kar je dodaten razlog za izogibanje sončnim žarkom. Še posebno pomembno je, da se v prvem trimesečju izogibate vsem zdravilom, katerih uporaba ni nujna. Sem spadajo tudi zdravila proti alergijam in srbečici, ki jih lahko povzročijo prav sončni žarki.
Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

priprava hrane , poletje , dopust , nosečnica , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.