Mavec na nogi

(Foto: Shutterstock)

Življenje z mavcem na nogi

Neroden korak, zdrs, nato pa huda bolečina. Šok, boleč prevoz, bolnišnica, mavec, ponovno doma. Vse je postavljeno na glavo, v službi in doma. Kaj pa zdaj?

Svoj vsakdan prilagodite
Razglabljanje o tem, kaj bi bilo, če ne bi bilo te usodne situacije, nič ne pomaga. Ne vdajte se malodušju in predvsem ne preživite teh tednov ob piškotih in televiziji na kavču. Naredite si natančen načrt, kako boste tudi iz te situacije iztisnili kar se da največ zase. Pomislite na to, kaj vse lahko zdaj postorite, preberete, napišete, za kar prej ni bilo časa. Pri tem pa ne pozabite, da lahko kljub mavcu marsikaj postorite tudi za lepoto in zdravje.

Ne dovolite si, da bi se zredili !
Skrbno si načrtujte vaš vsakdanji jedilnik. Upoštevajte vse tisto, kar o zdravi prehrani že veste, hkrati pa si vzemite čas in pozorno preglejte besedila o pomembnih novostih na tem področju. Vse prepogosto jih le na hitro preletimo, zdaj imamo priložnost, da vsa ta spoznanja dobro premislimo in jih po pameti vključimo v naše prehranjevalne navade.

Imejte tri obroke na dan v pravilnem časovnem zaporedju. Vnaprej si pripravite jedilnike in skrbno si zapišite, kaj in koliko ste pojedli. Tako bo končno jasno, ali imate res pri vseh treh obrokih dovolj sadja in zelenjave. Hkrati pa bo prišlo na mizo vse tisto, za kar že dolgo veste, da je zdravo, vendar za pripravo teh jedi ni bilo časa in volje. Ribe na primer. Pa nekatere vrste zelenjave.

Preverite, koliko tekočine spijete vsak dan. Tega običajno nikoli ne vemo natančno. Časa za pripravo sveže iztisnjenih sokov je zdaj dovolj. Pa tudi večerni čaj se bo povsem drugače prilegel.

Izračunajte si, koliko kalorij ima v resnici vaš vsakdanji jedilnik. Natančen dnevni zapis vam omogoča posvet z nutricionistko, ki vam bo ocenila tudi vaše dnevne potrebe (bazalni metabolizem).

Posezite po prehranskih dopolnilih. Mnenja o tem, ali so res potrebna ali ne, so sicer različna. Vendar so v času rehabilitacije vaše potrebe po določenih antioksidantih večje, ob zmanjšanem apetitu in omejitvah pri gibanju na svežem zraku pa jih z vsakodnevno prehrano dobite premalo. Natančno preberite navodila o uporabi, da se ne bodo medsebojno izključevala.

Vsakdan se tehtajte, ob isti uri in približno enako oblečeni. Zapisujte si rezultate.

Vzemite si čas za skrbno vsakodnevno nego
Seveda bo težje, kot je bilo do sedaj. Vendar se za večino omejitev v gibljivosti da poiskati rešitev. Vsakodnevna nega vam bo vzela več časa in truda, a bo zato zadovoljstvo z rezultati toliko večje.

Zdaj ni več izgovora, da za temeljito jutranjo in večerno nego ni časa. Preglejte preparate, ki jih uporabljate in si privoščite malo razkošje z dodatkom česa novega – kuro z vsakodnevnim nanosom serumov, nočnih krem ali pa zgolj redno uporabo priljubljene maske za obraz in predhodnega pilinga. Ne pozabite na pravilne gibe ob nanosu preparatov na obraz. Zdaj je čas, da se naučite osnovnih prijemov limfne drenaže in klasične masaže obraza.

Ne pozabite na telo, roke in noge. Malce drugačno umivanje, kot smo ga bili navajeni do sedaj, je lahko prav zabavno. Kljub omejitvam si privoščite piling telesa enkrat tedensko, predvsem pa ne pozabite na vsakodnevno masažo prsi in trebuha.

Nega las bo v tem času v celoti prilagojena naravnem urniku. Ne bo več odvisna od dogodkov v službi in doma, pač pa bo redna in sistematična. Po vsakem drugem pranju si privoščite masko za lase. Poskušajte se navaditi na spuščene lase in jim tako dati v teh dneh več svobode.

Tudi v teh razmerah redno telovadite. Poiščite tiste vaje, ki jih kljub mavcu lahko izvajate in presenečeni boste, kako učinkovita je lahko vadba leže ali sede.

Ob koncu tega “dopusta” …
… si privoščite celovito rehabilitacijo. Informirajte se pri strokovnjakih, kaj je za vas najprimernejše. Žal se vse preveč poškodb ne rehabilitira pravočasno in celovito. Posledice pa so največkrat dolgotrajne bolečine, predvsem pa zmanjšana gibljivost ter s tem povezana manjša telesna aktivnost.

Smejte se!
Pozitivna nastrojenost in dobra volja vplivata na hitrost in uspešnost zdravljenja. Oglejte si kakšno dobro komedijo in posezite po napetem romanu. Povabite prijatelje na klepet ali pa ponovno uvedite redne kvartopirske večere.