Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Priporočila za zdravo potovanje z letalom

V letalu je največ bacilov na mizicah, ki jih imamo potniki pred seboj, celo več kot na stranišču. Zato je priporočljivo imeti s seboj razkuževalni gel, s katerim pred uporabo očistite mizico, razkužilo za roke uporabite tudi pred jedjo in vedno si umijte roke po uporabi stranišča.
V letalu je največ bacilov na mizicah, ki jih imamo potniki pred seboj, celo več kot na stranišču. Zato je priporočljivo imeti s seboj razkuževalni gel, s katerim pred uporabo očistite mizico, razkužilo za roke uporabite tudi pred jedjo in vedno si umijte roke po uporabi stranišča.

Letenje z letalom je najvarnejši in najhitrejši način potovanja, s katerim pa so povezana nekatera zdravstvena tveganja. Zaradi izenačevanja pritiska v kabini in klimatskih naprav so dihala izpostavljena večji obremenitvi, zmanjšana vsebnost kisika in nizka vlažnost v zraku pa ustvarjajo ugodne pogoje za širjenje virusov in bakterij, daljše sedenje upočasnjuje obtok.
Še zlasti je velika verjetnost, da boste kaj staknili na dolgih letih, zato je najboljši način, da dopusta ne začnete načetega zdravja, da že pred letom okrepite svoj imunski sistem in preden se vkrcate na letalo, preprosto pokate od zdravja. Za vas smo zbrali sedem preverjenih nasvetov oziroma priporočil zdravstvenih strokovnjakov, da med potovanjem z letalom in po njem ostanete zdravi.

Izberite sedež ob oknu

Nova študija ugotavlja, da sedež ob oknu zmanjšuje tveganje za slabost. V primerjavi s sedeži ob prehodu in v sredini imajo potniki ob oknu tudi manj možnosti, da bodo prišli v stik z drugimi ljudmi na krovu, s tem pa tudi, da bi se od njih česa nalezli. Če to ni mogoče, se odločite za sedež ob strani.

Uporabljajte razkužilo za roke

Nevidna umazanija je na skoraj vseh delih letala, vključno z zaponko varnostnega pasu in kljuko na vratih stranišča. Študija portala A TravelMath je presenetljivo razkrila, da je največ bacilov na mizicah, ki jih imamo potniki pred seboj, celo več kot na stranišču. Zato je priporočljivo imeti s seboj razkuževalni gel, s katerim pred uporabo očistite mizico, razkužilo za roke uporabite tudi pred jedjo in vedno si umijte roke po uporabi stranišča.

Migajte s prsti na nogah

Obtok boste pospešili že z majhnimi premiki in vajami, kot je ta, da si pretegnete noge, zavrtite gležnje, migate s prsti na nogah, raztegnete roke in se vsako uro sprehodite po kabini. To bo pomagalo preprečiti globoko vensko trombozo, nevarni krvni strdek, ki se lahko pojavi v nogah zaradi počasnejšega pretoka. Ta kasneje lahko odpotuje v srce in pljuča, kjer povzroči nevarno pljučno embolijo. Če spadate v bolj ogroženo skupino, je priporočljiva uporaba kompresijskih nogavic, lahko pa vzamete tudi zdravilo proti strjevanju krvi, seveda po predhodnem posvetu z zdravnikom.

Pri 90 odstotkih oseb se globoka venska tromboza pojavi v treh dneh po poletu. Najpogostejši simptomi so otekanje noge ali gležnja ter močna bolečina v stegnu ali mečih. Če to spremljajo še težave pri dihanju, bolečina v prsih in pospešen srčni utrip, je potrebno takoj poiskati zdravniško pomoč.


Voda, voda, voda

Dehidracija je eno največjih zdravstvenih tveganj, ki se pojavi med letom. Stopnja vlažnosti v kabini je od 20- do 30-odstotna, kar pomeni, da je razmeroma zelo nizka ter povzroča žejo in izsuševanje sluznice nosu in dihal, kar je zelo ugodno za razvoj okužb, ter kože. Na eno uro poleta naj bi nadomestili en deciliter tekočine, več pa že lahko zaradi mirovanja obremenjuje naš krvni obtok in povzroči edeme. Če se odpravljate na daljše potovanje z letalom, s povečano hidracijo začnite že dan prej.

Odprite usta

Pri vzletanju in pristajanju se izredno hitro spreminja zračni tlak, kar močno obremeni organizem, to pa zlasti čutimo kot pritisk v ušesu. Največ težav imajo prehlajeni ljudje ali alergiki z otečenimi obnosnimi votlinami ter majhni otroki. Pred dolgim potovanjem z majhnimi otroki se je dobro posvetovati s pediatrom. Odrasli, zlasti če ste prehlajeni ali imate težave z uravnavanje tlaka, si pomagajte z nosnim pršilom, ponavadi pa zadošča že žvečenje žvečilke oziroma preprosto to, da imate usta odprta. Izenačevanje tlakov dosežemo s posnemanjem zehanja, z žvečenjem in požiranjem sline. Narahlo zatisnemo nosnici, zapremo usta in nežno izdihujemo skozi nos. Dojenčki in malčki naj se med vzletom in spustom dojijo, sesljajo dudo ali pijejo vodo po steklenički.

Jejte pravo hrano

Med letom se zaradi nižjega tlaka plini širijo, kar lahko povzroči bolečine v želodcu. Če prehitro jeste, lahko stanje še poslabšate, saj je v tem primeru še več zraka v črevesju, ki med širjenjem lahko povzroča nelagodje. Pred letom se izogibajte hrani, ki povzroča nastanek plinov, kot so zelje, brstični ohrovt, jabolka in fižol in vse drugo, za kar veste, da vas sicer napenja. Če kljub temu začutite napihnjenost, se za sprostitev ujetih plinov nagnite naprej proti levemu kolenu in se nato zravnajte. Zaradi tega se bodo plini dvignili in se ne bodo spuščali navzdol.

Prilagodite notranjo uro

Bistvo jet laga oziroma »bolezni« časovnih pasov, je motnja vaše notranje ure. Vsi imamo svoj cirkadiani ritem, ki uravnava vse okoli nas. Jet lag vpliva na številna področja in povzroča težave, kot so utrujenost, glavobol, nespečnost, prebavne motnje, slabša koncentracija, slabost... Najboljši način, da se temu izognete je, da se postopoma privajate na čas spanja nekaj dni pred načrtovanim poletom. Dodatno poskrbite, da dobite dovolj sončne svetlobe in se izogibajte dnevnemu dremežu, da bi svoje telo čim bolje in hitreje naravnali na nov časovni režim. Po prihodu se skušajte čim bolj uskladiti z lokalnim časom, kar pomeni, da četudi prispete močno utrujeni sredi dneva, s spanjem počakajte, dokler se ne stemi.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

potovanje , letalo , globoka venska tromboza

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.